3 juni

3 juni 2015 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Beste volgers,

Om vijf uur opgestaan en om zes uur vertrokken met de Ka richting Schiphol. Twee koffers op de achterbank en twee rugtassen als handbagage, of is dat rugbagage, in ieder geval is de Ka nog nooit zo vol geweest.

De heren van de parkeerdienst stonden keurig te wachten en zodoende stonden we om zeven uur bij de incheckbalie of tegenwoordig de incheckpaal.

Paspoort er op, alle gegevens invullen en vervolgens komt er een ticket uit waarop staat dat inchecken  op deze manier niet mogelijk is.

We werden doorverwezen naar een medewerker achter een pc die het hoofdschuddend ook niet voor elkaar kreeg en ons doorverwees naar de volgende balie. Na een minuut of tien kwamen we bij twee vriendelijke dames die Cora vroegen om mijn paspoortnummer voor te lezen.

Het probleem bleek dat in mijn paspoortnummer twee nullen voorkomen die ze op de visumaanvraag als de letter O had ingetypt. Het visum wordt wel verstrekt maar bij de incheck sta je dus voor joker want dan klopt het niet.

De oplossing was opnieuw een visum aanvragen op de pc van Schiphol en opnieuw betalen.

Dat is goed voor de stressmeter die na deze poging, die niet in een keer goed ging, dik in het rood stond.

Daarna begint het wachten, in de vertrekhal hadden we al een klein jankertje gezien en inderdaad,het zat twee rijen voor ons. Na Zandvoort gedag gezwaait te hebben begon het feest.

Delta is heel goed voor de passagiers, als je een glas rode wijn vraagt is dat net zo vol als een glas Cola, zo’n 33 cc, proost. Na een prima vlucht zitten we nu in ons hotel.

Het is nu kwart over vier terwijl het eigenlijk kwart over elf is en we gaan nog lang niet naar bed.

Straks om zes uur gaan we naar een enorm shoppingcenter om wat te eten, morgen om acht uur vertrek naar het ophaalpunt.

1. Margriet:
    4 juni 2015
    Wat schrijf jij toch leuk!
  2. Els en Machiel Jan:
    4 juni 2015
    Klinkt als een 'relaxte' start van een lange reis...maar niet heus. Veel last van die kreiter voor jullie gehad? Wij gaan jullie verhalen als ontbijtnieuws lezen, met veel plezier! Benieuwd naar het formaat van de camper straks. Welterusten!!!
  3. Henk warnaar:
    4 juni 2015
    Veel plezier toegewenst, dan kunnen wij ook met plezier jullie verslagen lezen. wat een 0/O al niet te weeg kan brengen.
    Denk maar aan dubbel O 7. Misschien is de paspoort code wel voorgelezen.:)
  4. Hélène:
    4 juni 2015
    Jeetje wat een begin weer, het zal eens meezitten. Heel veel plezier, hou het veilig en ook ik ben benieuwd naar de camper. Dikke kus.
  5. Marijke en Jaap:
    4 juni 2015
    Dat hebben jullie weer:-)( Zoals jij het schrijft moeten wij lachen, maar ik begrijp toch wel dat het verre van leuk was allemaal. Dit kan je van te voren niet bedenken.
    Welterusten en tot morgen. Je maakt ons nu al nieuwsgierig.
    Liefs