22 juni

23 juni 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Beste familie, vrienden, belangstellenden, kortom “volgers”.

Inleverdag, na een zeer korte nacht dankzij het naast de camping razende verkeer stonden we om zeven uur op. Voor de veiligheid hadden we drie wekkers ingesteld, één is er nooit afgelopen, één  deed het goed en één ging nooit meer uit, lang leve de technologie.

De vuilwatertanks moesten leeg zijn op straffe van een boete van 150 dollar, dus extra goed gekeken of ze leeg waren.

We moesten er om 9 uur zijn dus met wat file op maandagmorgen rekening houdend reden we voor achten weg, TomTom gaf aan dat we er half negen zouden zijn.

We moesten om half twaalf op het vliegveld zijn dus uiterlijk half elf moest de boel opgeleverd zijn.

Tom Tom gaf keurig de richting aan en na een mijl of tien moest ik links aanhouden. Ik reed op de vierde baan, dat is meestal genoeg voor links aanhouden maar deze keer ging baan vijf er dus echt vanaf, en ik dus niet.

Nu moest ik vier banen naar rechts om de eerste afslag te kunnen nemen en dat is lastig met 7 meter 50 op maandagmorgen in LA.

Het is goed gekomen en we waren ruim voor negen op het inleverpunt.

Alles was goed totdat de kordate dame op het knopje van de watertanks drukte en zag dat de vuilwatertank niet leeg was. Ons protest had geen zin, we moesten naar een dumpstation even verderop en voor 20 dollar opnieuw lossen.

Ik liep mee naar binnen voor het adres en toen we terugkwamen had Cora een emmer onder de afvoer gezet en de kraan opengedraaid. Julie moeten de dame hier hebben kunnen horen brullen dat dat niet mocht maar helaas er zat al twee centimeter poepwater in de emmer en de tankmonitor  gaf aan dat de tank leeg was, probleem opgelost

Er werd een taxi gebeld en samen met een ander echtpaar zijn we naar LAX gereden, gedeelde kosten alhoewel we het wel hebben voorgeschoten.

We vertrokken een half uur te laat met de KLM Boeing 747 maar dat hebben we onderweg weer ingehaald. Het blijft maar niks, slapen lukt niet het zit niet lekker, het maakt enorme herrie en de koeling was defect. Delta is beter.

Eten is ook al niet eenvoudig, ik beet een  sherrytomaatje in tweeën en constateerde direct dat de man die voor mij zat ineens rood haar had met groene stipjes.

Om negen uur waren we na een vlucht van tien uur op Schiphol dat volop aan  het verbouwen is. We moesten zo ver naar de bagage terminal lopen dat je verwacht dat er aan het eind een muziekkorps staat en dat je gladiolen en een medaille krijgt voor de prestatie.

We hadden de auto bij Central Parking ondergebracht maar niet begrepen dat de auto klaar stond bij de vertrekhal terwijl bij de aankomsthal stonden te wachten. Na drie telefoontjes en een half uur verspeeld was dat ook geklaard en waren we elf uur thuis.

Het is afgelopen, onze reisverslagen zijn tot vandaag 718 keer bezocht, en er zijn 5947 pagina’s gelezen of foto’s bekeken. Cora heeft alle verhalen geredigeerd en zoals Theo en Thea al hadden geconstateerd soms enigszins aangepast. Ook een aantal foto's, zeker die vanuit de camper, zijn door Cora gemaakt.

Iedereen hartelijk dank voor het volgen en ook de leuke reacties waren een stimulans om iedere dag weer een stukje te schrijven.

1. Els en Machiel Jan:
    23 juni 2015
    Gelukkig nog een afkick-verhaaltje vandaag. En wat een humor weer met je cherrytomaat en de 4daagse op Schiphol. Wij zullen de verhalen en foto s gaan missen. Jullie zijn weer gezond en wel thuis, nu al weer benieuwd waar de volgende reis naartoe gaat. Maar eerst even Cambrils en misschien een bezoekje aan Albir? Sterkte met het herstel van jullie biologische klok en tot gauw!
  2. Peter & Elly Vroegh:
    23 juni 2015
    Na al die zwarte luchten, slecht kunnen parkeren, betonnen bed etc etc gelukkig weer home sweet home.
    Welkom thuis

Peter
  3. Wijnand:
    Hoi Hans en cora,

Zoals eerder aangegeven hebben jullie veel mee gemaakt een heel mooi avontuur geweest. Nu weer veilig thuis en nagenieten van alles met jullie vrienden en familie. Verder weer uitkijken naar jullie vakantie in augustus.

Groetjes Wijnand en Tineke
  4. Ton en Ada Staal:
    24 juni 2015
    Fijn dat jullie weer veilig in het Drevenpark zitten. Wij hebben weer genoten van jullie gezellige en grappige verhalen.
    Vrijdag hopen wij jullie weer in levende lijve te zien.
    Groetjes Ton en Ada
  5. Henk warnaar:
    29 juni 2015
    Leuke verhalen, die ik pas na onze vakantie in Denemarken heb gelezen. Ik zie, dat jullie genoten hebben van deze bijzondere reis. prachtige foto's. Bedankt.