21juni, Anaheim

21 juni 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Laatste dag van de vakantie, morgen naar huis.

Vanochtend om 9 uur zijn we na het voltanken voor 125 dollar!! naar het strand tegenover de camping gereden.

Toen we langs de doorgaande kustweg parkeerden was het nog niet druk en de koele zeenevel hing nog een beetje boven ons. Eigenlijk best lekker, niet te warm, prima weertje zo. In de verte zagen we iemand over het water lopen en we dachten al een omwenteling in de religie te zien maar bij nader inzien was het een meisje die staand op een surfplank voort peddelde. Even later zagen we de helikopter van sheriff overvliegen en die begon een stukje verder boven het strand rondjes te vliegen. Nog wat later kwam alles wat maar een zwaailicht heeft langs vliegen om een eind verder aan het strand te stoppen.

Kennelijk had er iemand ook geprobeerd op het water te lopen maar had het truckje nog niet helemaal  door en dus daarna een halfzachte poging gedaan om de zee leeg te drinken, kortom commotie van de eerste orde.

De ziekenwagen reed na een half uurtje met sirene  weg dus er was kennelijk nog hoop voor het slachtoffer.

Na de lunch zijn we vertrokken richting de laatste camping Anaheim Resort RV Park. Onderweg passeerden we de woning van Paul Getty, een rijke oliebaron uit het begin van de vorige eeuw.

Het was heel erg druk onderweg, veel file rijden maar zonder brokken waren we om half drie op de camping. We staan 10 meter van het zwembad maar ook 10 meter van de snelweg, gelukkig is het maar voor één nacht.

De koffers zijn gepakt, ons enige probleem nu is dat er nog drie flessen wijn over zijn. Morgen vertel ik wat daar mee is gebeurd, vooropgesteld dat ik me dat dan nog kan herinneren.

1. Hélène:
    22 juni 2015
    Wat leuk dat vaderdag vuurwerk
    Het lijkt me een droom om in de omgeving te lopen waar jullie de laatste dagen geweest zijn, net zoals in de film. Voor nu slaap lekker en een goede veilige vlucht terug nadat de Tupperware special is afgeleverd. Dikke kus van ons.
  2. Kees en greet:
    22 juni 2015
    We hebben genoten van jullie verhaal ,jammer dat het afgelopen is .
    Hele goede vlucht terug.xx
  3. Hans en Suzette:
    22 juni 2015
    Mooie verhalen. Tot in Spanje.
    Goede reis terug.
  4. Els en Machiel Jan:
    22 juni 2015
    Hoe herkenbaar kan een verhaal zijn, we zagen alles weer voor ons van een paar maanden geleden in LA's hop on hop off. Ook in de foto's. Zo te lezen was de door ons aanbevolen RV camping in Malibu geen goed advies voor jullie wensen. Bij ons was hij met name ook ingegeven vanwege het inleverpunt van onze Roadbear camper, daar vlakbij. Spannend dagje strand met al die sirenes. Hopelijk toch goed kunnen slapen naast de snelweg, want jullie hebben straks een lange vlucht voor de boeg. Veilige thuisreis gewenst! Goed dat wij donderdag zelf ook weer naar Nederland vertrekken...want we zouden het ontbijtritueel van jullie verslag (voor) lezen gaan missen hier.
  5. Inez:
    Goede thuisreis!!