18 juni, Malibu Beach

18 juni 2015 - Malibu, California, Verenigde Staten

Vandaag is er nou eens niks gebeurd, en dat is maar gelukkig ook want er had van alles kunnen gebeuren.

Het begon vanmorgen al goed, een stralend blauwe lucht met een paar enorme zwarte wolken.

Het was wel vreemd dat de wolken aan de achterzijde van de berg op dezelfde plek begonnen. Toen we om 9 uur wegreden konden we goed zien wat er aan de hand was, de indianen waren kennelijk met rooksignalen bezig de wekelijkse boodschappen door te seinen aan de Wallmart even verderop.

Of dat uit de hand gelopen was weten we niet maar wel hoorden we ‘s nachts al sirenes loeien en dat zou met elkaar te maken kunnen hebben.

Na het bezoek aan de Wallmart een bezoek aan de benzinepomp om te constateren dat de benzine hier een dollar duurder is dan 70 km verderop in Arizona, 3,69 dollar.

Het is dan wel één Amerika maar iedere staat mag zelf de belasting bepalen en dat is hier niet mis kennelijk.

Toen de 60 op en direct druk, alles rijdt 60 mijl en kort op en naast elkaar, je moet constant opletten of je geen vrachtwagen een opzwieper geeft met een van de buitenspiegels.

Dit duurde 60 mijl en geloof me, dat was best tricky. We waren om één uur op Malibu Beach resort, weliswaar geen zeezicht maar we zien de zee toch wel heel goed, want de camping is tamelijk leeg, en de zee ligt recht voor onze neus.

Vanmiddag lekker in de zon gezeten en geprobeerd een pelikaan voor de lens te krijgen, of zoals onze Californische buurman het noemt, een albatros, maar dat is volgens ons echt een ander vogeltje. Morgen proberen we ons openbaar te laten vervoeren naar LA, als we tenminste de bushalte kunnen vinden.

1. Inez:
    19 juni 2015
    Hallo Hans en Cora,

Leuk die reisverhalen van Cora en jou. Het brengt me een beetje terug naar de herinnering aan de Camperreizen w.o Californië die ik een aantal jaren geleden met Annemieke en Martin heb mogen beleven. Misschien leuk om te doen in LA is de zgn. "Celebrity"-reis. Je rijdt dat in een geblindeerd busje door de heuvels van Hollywood en bezoekt alle "hotspots" van de "happy few". Wat ik wil zeggen is dat er zeker een getalenteerd schrijver in je zit. Lekker makkelijk leesbaar. Chapeau en nog een paar fijne laatste dagen. Groetjes van Piet en Inez.