4 juni, de uitlevering

6 juni 2015 - Forest City, Illinois, Verenigde Staten

De tweede dag na een korte nacht. Dankzij de jetlag waren we na vier uurtjes slaap om twee uur ’s nachts klaar wakker.  Eigenlijk ook mede door de enorme verzameling ventilatoren en airco’s van de onderliggende keuken die voor ons raam stonden.

Om vijf uur zijn we maar opgestaan en het vorige blog heb ik dan ook om die tijd geschreven.

Vandaag ophaaldag, we konden kiezen tussen de bus van half negen en half elf, we namen half negen om tot de ontdekking te komen dat er niets te kiezen viel, wij hadden dus de bus van half elf, anderhalf uur wachten.

Toen we met nog 40 andere stellen onderweg waren naar Forest City viel het al op dat er behoorlijk veel dode herten langs de snelweg lagen. Luttele minuten later wisten we waarom, ik zag hem komen, de eerste drie rijbanen van de andere kant lukten maar onze bus was iets te groot. Een enorme klap, de voorruit scheurde aan stukken en een alarm van de bus begon te loeien. Shit riep de chauffeur op leeftijd, dit is nummer 17 al in mijn carrière.

Na een korte levensgevaarlijke stop half in de berm konden we weer verder.

Op de aflever locatie stonden de vorige 40 op het punt van vertrekken. Ik ben snel gaan kijken op de parkeerweide en ontdekte al snel onze camper, een 25 voeter, iets van 7,60. Na een presentatie van de verhuurder werden we een voor een geroepen en konden we na een inspectie op deuken en krassen vertrekken, wij waren de op een na laatste.

Ver zijn we dus de eerste dag niet gekomen, slechts 80 km van de 4000 hebben we gehaald.

We staan, echt Hollands, op een gratis camping inclusief alles, morgen naar Sioux Falls.