5 juni Sioux Falls en Badlands

6 juni 2015 - Badlands National Park, Verenigde Staten

5 juni, Sioux Falls en Badlands.

Dat Amerikanen gek op wapens zijn wisten we al maar dat ze bedden van gewapend beton maken wist ik echt niet. We hebben wel eens meer op een hard bed geslapen maar dit slaat alles, een schuimrubber matras van 15 cm dik op een houten plaat veert niet echt.

Ondanks dat werden we nu om vier uur wakker, toch weer twee uur gewonnen. Om zes uur maar opgestaan en na een stop bij het monument van Bleu Earth, die gek genoeg een groen mannetje hebben als mascotte, zijn we naar een grote Wallmart gereden voor de laatste boodschappen.

Daar hebben we TomTom geprogrammeerd voor de beroemde Sioux Falls watervallen en inderdaad vonden we die midden in de stad.

Werkelijk schitterend en vanuit de uitkijktoren een prachtig gezicht.

Helaas werd de rust verstoord door twee straaljagers die alvast aan het oefenen waren voor het geval Poetin de Falls wilde bezetten.

Na de lunch door naar Mount Rushmore of zo dicht mogelijk daarbij, wel 600 kilometer.

We hadden een KOA uitgezocht maar die rekende 80 euro per nacht dus maar  uitgeweken naar iets goedkopers van Pasport of America.

Hoewel het 30 graden was werd echter steeds bewolkter en waar we heen wilden was de lucht zwart dus besloten we om vier uur te stoppen bij een redelijk geprijsde KOA camping. Toen we daar naartoe reden bleken we in het Nationale park Badlands terecht gekomen te zijn, onverwacht maar niet te missen, wat een bizarre rotsformaties zijn dat.

Helaas was er geen zon, morgen terug om dan hopelijk mooie plaatjes te schieten.

1. Els en Machiel Jan:
    6 juni 2015
    Humor....geweldige schrijfstijl! Worden vrolijke ontbijtjes hier onder het genot van jullie verhalen. Veel dingen klinken erg bekend....2 maanden geleden zelf nog meegemaakt. Mooie camper, jammer van dat bed, bepaald geen Pullman dus. Effe wennen? Geniet van de reis de komende weken.
  2. Wilma Andre:
    10 juni 2015
    Ook wij hebben vorige x (2 jaar geleden) ook de badlands bezocht. Gelukkig hebben wij daar niet alles gesloopt en hebben voor jullie nog wat achtergelaten. Ook wij waren helemaal verbaast van al het moois toen!