7 juni, Estes Park

7 juni 2015 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Een wat simpel dagje, verplaatsen naar Estes Park, zo’n 370 mijl.

Vannacht is er niets voorgevallen op de zigeunercamping, we zijn niet beroofd of zo, alleen de kolentreinen met 130 wagons per trein waren niet onze beste buren. Onderweg naar het toiletgebouw kwam ik een auto van een mede campeerder tegen, een garage op wielen, zoiets haalt de APK bij ons echt niet.

Gisteren nog even de achteruitrijcamera naar boven gedraaid om er een achteruitkijkspiegel van te maken, waar ik echter geen rekening mee heb gehouden is dat het een groothoeklens is. De auto’s achter me verschijnen bovenin het scherm als een vlo om na een seconde verandert te zijn in een olifant.

Om zeven uur vertrokken we aan onze verplichte omleidingsroute, het voerde ons door Thunder Basin National Grasland.

Het klinkt aardig maar dat is me een partij eentonig, daar is de Flevo polder opwindend bij.

Enorme grasvelden met hier en daar een ree of grondeekhoorn en dat 120 mijl aan een stuk.

Na Douglas betrok de lucht ineens en werd het voor ons inktzwart. Het regende verschrikkelijk in de verte en we ontdekten zelfs het beginslurfje van een windhoos voor ons.

Toen we op de plek kwamen waar het noodweer was geweest begonnen de auto’s net weer te rijden.

Om vier uur waren we in Estes Park om te ontdekken dat we naast een andere wegbrenger staan die we bij het ophalen al hadden gesproken, Amerika is klein.

Morgen de Trail Ridge Road in Rocky Mountains National Park, gevaarlijk maar mooi.