16 juni, Joshua Tree Park

16 juni 2015 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Beste volgers,

Eerst moet ik mijn neefje Arian van harte feliciteren met zijn verjaardag en mijn museumcollega Jan van harte beterschap wensen na zijn onfortuinlijke val.

Bedankt voor het duimen voor beter weer , het heeft geholpen maar dit is weer wat te veel van het goede, 44 graden in de schaduw. Dit was de heetste nacht ooit, nee anders gezegd, de warmste nacht, want bij “de heetste” kunnen er andere gedachte opspelen en dat is bij deze temperaturen absoluut niet aan de orde.

Gisteren was het ons al opgevallen dat in alle dorpen steden waar we doorkwamen de Amerikaanse vlag uit hing. Nu waarderen we het zeer dat ze voor ons vlaggen maar toch bleven we met de vraag zitten hoe de bewoners wisten dat we door hun straat gingen rijden. Vandaag ontdekten we echter dat het gisteren Flag day was, zeg maar Vlaggetjesdag, maar dan zonder haring.

Vanmorgen tijdens het ontbijt werden we verrast door het getik van een specht in de boom naast onze camper, hij was heel bijzonder van kleur. Nog getracht een heel klein hagedisje te fotograferen maar hij was te klein, en te snel.

Om een uur of negen zijn we onderweg gegaan naar Joshua Tree park, een aardig park maar lang niet het mooiste van de tocht. Er zouden salamanders, leguanen, schildpadden, big horn sheeps en zelfs beren moeten zitten maar die waren allemaal vrij vandaag. Toen we bij de uitgang de parkenpas bij de ranger moesten laten zien heb ik direct geklaagd en gesteld dat het makkelijker is om een uitnodiging te krijgen voor een kopje koffie bij Obama dan om een big horn te spotten.

Hij gaf eerlijk toe dat hij iedere dag in het park reed en er hoogstens twee per jaar een zag, oplichters zijn het.

De rotsformaties en Joshua Tree’s zijn wel bijzonder, het is net of de stenen gesmolten zijn en weer hard geworden en daarna op elkaar gestapeld, zeg maar grote Hunnebedden, alhoewel Drenthe een stuk dichter bij is. We staan nu op een camping met zwembad in Banning en, jawel, het is in functie deze keer. Cora heeft het al uitgeprobeerd. Morgen blijven we hier en donderdag naar het strand van LA. Nu nog een camping voor de laatste avond regelen want dat is na drie pogingen nog niet gelukt.

1. Margriet:
    17 juni 2015
    Geweldig, mooie foto's. Gewoon doorschrijven als je weer thuis bent, foto's zijn prachtig!
  2. Margriet:
  3. Thea & Theo:
    17 juni 2015
    "Oplichters", laat de partij van de dieren het maar niet horen.
    Als je kans ziet om maar 2 keer per jaar gezien te worden dan ben je gewoon een slim dier. Artis heeft dit probleem opgelost door er een hek omheen te zetten. Overigens zijn het "Beren" mooie foto's. Groetjes T&T
  4. Wijnand en Tineke:
    Hoi Hans en Cora,
    Jullie hebben in jullie trip veel meegemaakt en zullen daar een boek over kunnen schrijven met daarbij ook vele mooie foto's. Dadelijk even lekker uitrusten in LA en genieten van deze stad en strand.