15 juni

15 juni 2015 - Salome, Arizona, Verenigde Staten

Deze morgen begint met een strak blauwe lucht, en om negen uur starten we de 1,5 ton met de draaicirkel van de Nieuw Amsterdam en navenante remweg.

Onderweg nog een bezoek gebracht aan een supermarkt met prachtige spullen, spruiten zo groot als aardappelen, en jawel, een drank voorraad genoeg voor een studentenfeestje.

De route liep via de kortste weg in TomTom, en dat is ook echt de kortste weg. Menig keer hebben we een boer op zijn hoofd zien krabben omdat we over zijn erf een stuk afsneden. In de steden gingen we door de kleinste straatjes om uiteindelijk weer op de doorgaande weg te komen. Wel hebben we daardoor leuke optrekjes zien staan.

De vergezichten vanaf de weg na Jerome waren werkelijk prachtig, jammer dat er geen meter recht was.

Cora had op een vorige camping steeds het idee dat er kolibries vlogen, maar die dingen zijn klein en snel dus op de foto nooit te vangen. Bij een stopplaats om van het vergezicht te kunnen genieten stond een bloeiende agave met bij een van de bloemen een ……kolibrie.

Het is de mooiste dierenfoto van deze trip geworden. Toevalstreffer, dat wel, maar toch.

Daarna de berg over tot wel 2000 meter, smal maar weinig verkeer.

Het laatste stuk was alleen maar rechtuit en werd het steeds kaler,en heter,  enorme schoonmoederstoelen (bolcactussen) en van die paalcactussen staan hier langs de weg.

We hadden in Salome de keuze uit drie RV parken, een gaf op de website aan ook honden te fokken, een was ingericht als zigeunerkamp en een die er op voorstond als enige een zwembad te hebben, de keuze was niet moeilijk.

De camping was een grote grindvlakte waar 127 plaatsen zijn waarvan er twee bezet zijn. Nadat de stokdove oude dame van het kantoor eindelijk ons gehoord had en ingeboekt vertelde ze dat het zwembad “Out of order” was, maar daarom waren we hier want het was 44 graden in de schaduw.

Later vertelde de maintenance man ons dat de pomp kapot is en dat de nieuw geleverde pomp de verkeerde was, waar ken ik dat van, Ben?

Er bleek ook een enorme pad in de afvoer te zitten en een dode rat, een hele dierentuin dus. Ook vertelde hij tussen neus en lippen door dat we beter niet buiten het terrein moesten gaan omdat er zeer agressieve ratelslangen rondkruipen, die zich in het zand verstoppen, dit kan dus de laatste brief worden.

Zojuist komen er nog Nederlanders naast ons staan, even geborreld en ervaringen uitgewisseld, gezellig.

Morgen Joshua Tree park en Palm Springs.

1. Jan Willem:
    Beste Hans en Cora,
    Allereerst bedankt voor je reactie vanuit Amerika. De techniek staat voor niets.
    Wat hebben jullie toch een mooie reis. Geniet van de mooie natuur. Wij weten hoe mooi het daar is. Nu alweer 15 jaar geleden dat we ook daar geweest zijn.
    Een beetje jaloers zijn we wel hoor.
    Graag tot horens.
    Groetjes van Jan Willem en Ietie
  2. Els en Machiel Jan:
    16 juni 2015
    Wow....wat een schitterende foto van die kolibri!! Applaus. .. Ook de woordkeuzes en je taalgebruik brachten vanmorgen weer een glimlach op onze gezichten. Zo leuk ontbijten met die herkenbare 'woestijnverhalen' en bijbehorende foto's. We genieten mee met jullie. Goede reis weer...bijna bij de grote stad!
  3. Hélène:
    16 juni 2015
    De blog kwam inderdaad een kwartiertje later binnen. Dus na alle buien nu heet, nou geniet ervan, hier is het bijna herfst. Liefs.
  4. Wout & Marja:
    16 juni 2015
    Wat is het weer genieten van al jullie reisverhalen, met enorm veel humor geschreven. Kunnen jullie je nog zulke brieven van mijn moeder herinneren toen we vroeger met elkaar kampeerden? En wat een fantastische foto's, vooral die met de kolibri is een beauty.
    Veel regen is niet alles, maar 44 graden is ook wel weer een beetje heet toch? Geniet nog even van alle mooie en leuke dingen die jullie meemaken en goede reis verder.
  5. Ton en Ada Staal:
    16 juni 2015
    Wat is het weer leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Altijd weer met gevatte teksten. Helaas kunnen wij het niet elke dag lezen, omdat de WiFi niet altijd werkt.
    Wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt.
    Geniet verder van jullie reis.
    Ton en Ada