17 juni, Banning

17 juni 2015 - Banning, California, Verenigde Staten

Niets gedaan vandaag, laat opgestaan, 8 uur dat is laat deze vakantie, ontbeten en het zwembad ingedoken, recht tegenover de plaats. Wat gelezen in mijn boek “De honderdjarige man die uit het raam stapte en verdween” (bedankt Ria). Een aanrader voor iedereen die wel een portie humor en onverwachte plotwendingen kan waarderen. Zelfs de wereldgeschiedenis van de afgelopen 100 jaar wordt er in belicht. De ebup versie is na mijn vakantie voor een zeer schappelijke prijs te bestellen.

Nog een praatje gemaakt met een Duitse mijnheer, weer eens wat anders dan,Engels.

Een temperatuur van 36 graden en een lekker windje vandaag. Over windje gesproken, hier wordt weinig aan alternatieve energie gedaan, behoudens dan wat stuwmeren zie je haast geen windmolens of zonnepanelen of collectoren.

Tot gisteren bij Palm Springs, daar stond een veld met honderden windmolens, waar overigens naar goed Amerikaans gebruik een groot aantal van stil stond.

Vanmiddag maar weer naar het zwembad waar nu een Amerikaanse familie was neergestreken, vader, moeder met  drie dochters die allebei ook weer wat kinderen hadden voortgebracht en een overgrootmoeder van 90 jaar. Zo mager als Olijfje, het zag er heel breekbaar uit.

We raakten aan de praat en al  gauw riep ze dat ons dialect zo mooi vond, we praten kennelijk Amerikaans zoals Rudi Carell in zijn Duitse beginjaren. Ze vertelde veel in Europa te zijn geweest maar nooit in Frankrijk omdat er hier verteld wordt dat Fransen arrogante mensen zijn die geen Engels spreken. De volgende vraag is dan ”Wat vind jij van de Amerikanen”. Nu daar kunnen we kort over zijn, iedere Amerikaan die je tegen het lijf loopt vraagt “How are You” maar als je het dan wil gaan vertellen lopen ze door.

De poolgenoten zaten aan het bier maar toen ik stelde dat het bier hier een slap aftreksel van water is vlogen er een aantal in brand. Wat slap bier, we hebben hier bier van 17% alcohol, en direct werd er een 7% biertje in een plastic beker gegoten. Beetje zoet, tripelachtig, niet vies maar er zijn lekkerder biertjes. Daarna nog een glas van 4,5% iets beter. Vervolgens kwam hij met een beugelfles bier. Nu kennen we allemaal het trucje dat je met je wijsvinger de beugel van een Grolschfles kan openslaan. Dat doe je dan ogenschijnlijk met je wijsvinger maar in het echt met je gebogen middelvinger. Nadat zijn vinger verbonden en gespalkt was heb ik hem het trucje maar uitgelegd.

Overgrootoma moest  naar haar hondje, want die had ze nog nooit zolang alleen gelaten als nu en kwam uitgebreid afscheid nemen, ze had van ons genoten.

Toch nog een goede daad gedaan vandaag. Vanavond macaroni gemaakt met milde Salsasaus.

Wat mild hier betekent weet ik niet maar mijn tong is net zo verbrand als mijn rug. Zal een slap biertje op smaken.

We hebben een camping voor de laatste nacht gevonden in Analand vlakbij Disney, morgen naar Malibu Beach.

1. Els en Machiel Jan:
    18 juni 2015
    Goedemorgen reizigers. Vanmorgen weer lachend opgestaan dankzij jullie verhalen. Els maakt een kopje koffie en komt op de rand van het bed het reisverslag voorlezen. Heerlijke woordkeuzes en taalgebruik...je ziet de situaties gewoon voor je. Blijf maar schrijven als je straks thuis bent....wij zullen je columns zeker lezen! Vandaag eindelijk weer zee in zicht, vonden wij zo lekker na die woestijn, verfrissend! Goede reis voor vandaag en veel plezier op RV Malibu.