13 juni

13 juni 2015 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Zal het droog blijven vandaag? We vertrokken om 9 uur van Flagstaff naar Sedona, slechts 80 mijl. De route ging door een mooi dal, Oak Creek.

Onderweg nog bij een tourist office gestopt waar de beheerder nog bezig was met zijn bordje Brinta en de plaatselijke souvenierwinkeltjes nog aan het opbouwen waren.

Bij de tourist office wilde ik weten wat een rondvlucht met een helikopter kostte nu we de Grand Canyon weer hadden gemist door de drukte en slecht weer.

Dat was 115 dollar, alleen boven Sedona, en toen ik op het bord wees waarop stond dat hij kortingcoupons had bleek dat alleen voor ingezetenen van de USA te zijn.

Hij had een oplossing, als we 90 minuten naar een Timesharing programma wilde gaan luisteren van een vriendin van hem dan kon het voor 20 dollar per persoon.

Wel kregen we een adres voor een RV park even buiten het centrum en daar zijn we maar direct naar toe gereden gezien de drukte van het weekend.

Na een mooie plek gescoord te hebben zijn we naar het stadje teruggereden en dan komt het probleem, waar laat je die 7,60 meter met al je spullen erin.

We vonden een pracht van een plek en toen ik daar professioneel achteruit was ingestoken bleek het een plek voor touringcars te zijn met een behoorlijk penalty bij het overtreden ervan. Op zoek naar wat anders, gelukkig was er vlakbij ook een parkeerterrein, niet met RV plekken maar ik kon prima aan de zijkant staan vlak voor een boom en naast een muurtje.

Dus de stad in, er ging een Tourist Trolly voorbij en dat leek ons wel aardig. Na nog kortingbonnen en een HotDog, met een hele Hemaworst erin, gescoord te hebben  meldden we ons voor een Trollyritje. De dame had net nog twee plaatsen over in de rit van 12 uur, 12 uur? Het is toch 1 uur? Jawel weer een tijdgrens over het hoofd gezien. Nu begrijp ik waarom de Officemijnheer nog aan zijn ontbijtje zat.

De rit stopte halverwege bij  een kerk die half in en op de rots is gebouwd. ook zagen we een aardig optrekje van een mijnheer die fortuin heeft gemaakt met het bedenken en verkopen van medische apparatuur. Tijdens de rit werd de lucht weer akelig donker en na afloop zijn we direct naar de kar gegaan. Onderweg kwamen we een agent tegen die ons vertelde dat sinds de twee orkanen in Texas het weer van slag is, de temperatuur klopt wel maar de vochtigheid niet.

Ik had niet gedacht dat er achter de camper nog een auto kon parkeren maar dat kon toch en iemand had het gedaan. Aan de voorkant stond een boom dus dat werd heen en weer steken maar door de aanwijzingen van Cora en de omgebouwde camera lukte het wonderwel.

Na lekker buiten te  hebben gezeten want het is 28 graden, barste na 2 uur de bui los. Daarna werd het overigens weer heerlijk weer.

Naast ons staat denk ik een atoomgeleerde of een broer van mister Bean, hij  is alleen en heeft de grootste moeite om zijn kleine campertje aan te sluiten. Loopt met een fototoestelletje op zijn buik in een te korte lange broek wat wezenloos rond te stappen.

We blijven hier nog een nachtje gluren naar de buren. Voor de laatste drie dagen hebben we  op aanraden van Machiel Jan en Els Malibu Beach Resort in LA geboekt. Nee, geen zeezicht, 160 dollar per nacht kan bruin niet meer trekken.

1. Els en Machiel Jan:
    14 juni 2015
    Dat zijn nog eens prijsstijgingen: wij betaalden voor zeezicht 60 dollar per nacht (weekend 80) in april j.l. Jullie gaan denkelijk nu toch ook wel het mooie weer tegemoet. Kustweg richting SF is een aanrader als je er nog tijd voor hebt. Wij hebben vanmorgen weer genoten van jullie verhalen en de foto's. Wat is er gebeurd met de andere volgers? Het is zo stil geworden....
  2. Marijke en Jaap:
    14 juni 2015
    Die andere volgers genieten ook heel erg van de verhalen. Gisteren moest ik vreselijk lachen. Eerst gaat de revue voorbij van MJ en Els en nu van jullie. Prachtige herkenbare foto's. Bij jullie is het weer niet stabiel maar bij ons ook niet. Schrale troost. Ik ga morgen werken en jullie verder genieten van het avontuur. Trusten.