10 juni, Arches park en Canyonsland

10 juni 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Voor vandaag stonden twee parken op het programma, Arches park en Canyonlands.

De voorspelling voor het weer was matig, in de loop van de dag regen. Nu dat werd wat eerder, gehoosd heeft het vannacht. Gelukkig was vanmorgen weer droog maar zwaar bewolkt.

Eerst weer onze dorstige Winnie Minnie, Theo noemt hem Hansie Maxie, wat te drinken gegeven. Aangezien we altijd bij de pomphouder moeten opgeven voor hoeveel we tanken moet Cora steeds naar binnen omdat te regelen, daarna wordt de pomp vrijgegeven en kunnen we in dit geval voor 75 dollar tanken.

We stonden bij pomp drie maar wat er ook gebeurde na de betaling, er kwam geen druppel uit de slang.

Wel hoorden we bij pomp zeven een motorrijder schreeuwen van geluk, hij had zojuist voor 75 dollar benzine gewonnen voor een tankje van 10 liter. Nog voor hij binnen stond om vier Jerrycans te kopen  had Cora de pompbediende zover gekregen om pomp drie vrij te geven, weer gelukt.

Door naar Arches park, werkelijk prachtige rosformaties en vergezichten, het valt met geen pen te beschrijven, laat staan met een klein laptopje.

Na elke bocht kwam er mooier plaatje, ik heb wel honderd keer langs de kant gestaan. De startmotor en het contactslot zijn finaal versleten na deze drie weken.

Op de terugweg bij de laatste fotostop kwam er nog een wegbrenger aanrijden, de wereld is klein, het waren Gerard en Irma die we de eerste dag al in het hotel hadden ontmoet.

Na wat ervaringen uitgewisseld te hebben zijn we doorgereden naar Canyonlands.

Aan het begin van de weg zag Cora met haar haviksogen twee arenden boven op een rots zitten. Het zou trouwens ook andersom kunnen, ik ben geen vogelkenner.

Helaas zaten ze met de rug naar ons toe maar ze heeft ze prachtig op de foto gezet.

Aangekomen in Canyonlands  vielen we van de ene verbazing in de andere, bijna mooier dan de Grand Canyon, enorm groot en 1500 meter diepe kloven, geweldig.

Ik heb er wat HDR en panorama foto’s van gemaakt maar de weidsheid en diepte is niet in een plat plaatje te vangen.

Vanavond bij het eten zag Haviksoog nog twee arenden boven de berg tegenover de camping zweven, te ver voor een foto helaas, maar mooi wel gezien.

Morgen Mesa Verde.